Traktuj klienta jak kolegę - licz na to samo

Urzędniczy ton wypowiedzi potrafi wyprowadzić z równowagi co drugiego Polaka. Nowoczesne firmy o tym wiedzą, a do tego szanują portfele klientów, dlatego stawiają na grzeczność, uprzejmość i dobry humor. Czy samym traktowaniem klienta możesz zdobyć jego zaufanie? Tak, ale o tym poniżej.

Postaw się na miejscu konsumenta

Wyobraź sobie sklep internetowy w którym właśnie zamówiłeś produkt. Czekasz z niecierpliwością na e-mail, aby dowiedzieć się o terminie dostarczenia paczki. Nagle otrzymujesz wiadomość w takiej formie:

"Cześć Wojtek!,

Dziękujemy, że wybrałeś nasz sklep! Twoja przesyłka jest właśnie w trakcie pakowania i wyjedzie do Ciebie o 16 z groszami :-)

W osobnym mailu poinformujemy Cię o terminie dostarczenia przesyłki.

Do usłyszenia! Załoga sklepu ABC."

Jak odebrałbyś takiego e-maila? Poczułbyś się urażony, a może doceniłbyś samą formę przekazania wiadomości? Nowoczesne firmy w ten sposób budują zaufanie, bo rzadko się zdarza, aby przedsiębiorstwo tak bardzo szanowało klientów.

Na co możesz liczyć takim traktowaniem?

Możesz liczyć na wzajemność. Jeśli złapiesz odpowiedni kontakt i pociągniesz rozmowę w tym samym tonie, to zyskasz klienta na lata. On doceni fakt, że może liczyć na rzetelną odpowiedź, a nie urzędniczy ton, który odstrasza. Z badań rynku wynika, że forma kontaktu w 90% decyduje o stopniu zaufania na linii sklep <- klient.

Pewnie nie miałeś okazji w ten sposób pisać do swoich klientów, prawda? Jeśli masz do nas pytania, to czekamy na nie pod tematem!

 

O serwisie

Wszystko o sklepach internetowych i płatnościach. Na naszej stronie dowiesz się jakie są rodzaje płatności online i czy tradycyjny przelew ma sens w e-sklepie.

Kontakt

kontakt@finanse-ngo.pl

Galeria