Jak branża e-commerce zmieniła się w ciągu 12 miesięcy?

Handel internetowy rozwija się z roku na rok i przynosi coraz większe zyski. Szacuje się, że tylko w 2014 roku Irlandzki rynek e-commerce przyniósł dochody na poziomie 80 miliardów Euro. Mamy rok 2016 i sytuacja w branży wygląda nieco inaczej. Jak zmieniła się na przestrzeni roku i co dzisiaj mogą e-kupujący?

Zmieniły się same strony internetowe

Sklepy internetowe, portale aukcyjne i ogłoszeniowe - wszystkie witryny zmieniły się nie do poznania. Ma to związek z wymaganiami Google, a dotyczą pozycjonowania. Od ponad roku każda pozycjonowana strona musi być w pełni responsywna, aby w ogóle liczyć się dla Google. To pociągnęło za sobą zmiany mobilne i obecnie każdy duży sklep posiada witrynę w dwóch wersjach: deskopowej i mobilnej.

Zmieniły się płatności

Operatorzy szybkich przelewów online istotnie wpłynęli na rozwój całej branży. Najbardziej wyróżnił się Dotpay, który wprowadził ponad 50 kanałów płatności (ma ich teraz ponad 140), co przełożyło się na obroty sklepów. W ciągu 12 ostatnich miesięcy wszystkie banki funkcjonujące na terenie naszego kraju dołączyły do list Dotpay. W praktyce zmieniło to płatności, bo od roku sklepy mogą księgować przelewy nawet w weekendy i święta.

Zmiany idą na lepsze

Na chwilę obecną zmiany idą w kierunku płatności mobilnych. Operatorzy szybkich przelewów pracują nad responsywnymi bramkami. Robią to też same sklepy poprzez tworzenie aplikacji mobilnych. W ciągu kolejnych 12 miesięcy spodziewane są zmiany w usługach typu SMS Premium Rate oraz Flash Sales (błyskawiczne sprzedaże, aż do wyczerpania produktów). Co zatem przyniesie przyszłość? Spodziewamy się sporo, oczywiście dobrego!

O serwisie

Wszystko o sklepach internetowych i płatnościach. Na naszej stronie dowiesz się jakie są rodzaje płatności online i czy tradycyjny przelew ma sens w e-sklepie.

Kontakt

kontakt@finanse-ngo.pl

Galeria