Jak pozbyć się towaru z e-sklepu? O Flash Sales słów kilka

Spora liczba sklepów internetowych narzeka na dużą ilość towaru, który nie znalazł nabywców. Firmy, które wynajmują powierzchnie magazynowe muszą kombinować, aby pozbyć się jak największej ilości produktów. W tym artykule podpowiemy Wam, jak przy pomocy operatorów szybkich płatności online zorganizować akcję, która spowoduje pustki w Waszym magazynie. Zapraszamy do lektury.

Kto powinien decydować się na takie akcje?

Głównie te sklepy, które sprzedają produkty sezonowe. Wyprzedaże kolekcji znane są na całym świecie, lecz nie w formie Flash Sales, bo jest zbyt młoda. Jeśli prowadzicie sklepy z ubraniami, produktami żywnościowymi lub kosmetykami - Wasza akcja powinna trwać maksymalnie 24 godziny i jeśli tylko odpowiednio opakujecie produkt i zadbacie o stopniowy regres ceny - wyprzedacie cały magazyn w czasie krótszym, niż jedna doba.

Jeśli macie problem z zalegającym towarem, którego nie możecie się pozbyć, Flash Sales może być dla Was najlepszą opcją. Postarajcie się o aplikacje, które pozwolą na przeprowadzenie takiego działania, zapewnijcie responsywne bramki mobilne, a problem ze starym towarem odejdzie w zapomnienie. 

Czym jest Flash Sales?

Akcje sprzedaży błyskawicznej stają się coraz popularniejsze. Oczekują ich klienci internetowi, zwłaszcza w okresie wyprzedaży. Nie gwarantują sukcesu, ale zazwyczaj przyjmowane są entuzjastycznie – mówi Brian Zeng z firmy OwnOnly. Ekspert prognozuje, że na mechanizmie flash sales, polegającym na znaczącym obniżaniu cen wybranych produktów w okresie od kilkudziesięciu minut do kilkudziesięciu godzin, dobrze funkcjonujący biznes internetowy może poprawić wyniki finansowe. Łącząc to z akcją marketingową – jest wstanie pozyskać rzeszę nowych klientów i zwiększyć rozpoznawalność swojej marki - dodaje Zeng.

Wypowiedź Briana Zenga doskonale obrazu istotę Flash Sales (błyskawiczna sprzedaż). Mając na stanie kilkaset produktów warto przeprowadzić akcję reklamową, dzięki której wyprzedamy całość. Możemy się posiłkować mailingiem, który posiadamy z uwagi na prowadzenie bazy danych sklepu. Jeśli mamy możliwość - powinniśmy poinformować stałych klientów o trwającej akcji. Jeśli spory procent z nich posiada karty rabatowe lub punktowe - zapewne znajdą trochę wolnej gotówki, aby zakupić Wasze produkty.

O serwisie

Wszystko o sklepach internetowych i płatnościach. Na naszej stronie dowiesz się jakie są rodzaje płatności online i czy tradycyjny przelew ma sens w e-sklepie.

Kontakt

kontakt@finanse-ngo.pl

Galeria